AZ OKTATÁSI CÉLÚ VIDEÓK, ELEKTRONIKUS OKTATÁSI TARTALMAK PROFESSZIONÁLIS ELŐÁLLÍTÁSA A DUNAÚJVÁROSI FŐISKOLÁN
A felsőoktatásban bekövetkezett módszertani megújulási törekvések eredményeképpen elhatározás született egy online fejlesztő team létrehozására a Dunaújvárosi Főiskolán. Ennek előkészületei 2011-ben megkezdődtek. A jelenleg elérhető technológiák felkutatását, tesztelését követően az iroda szervezett működését Online Studium néven kezdte meg.
Munkatársaink mind a magyarországi üzleti környezetben, mind a hazai felsőoktatásban sikeres projekteket vezettek, illetve hasznos munkájukkal hozzájárultak egy-egy projekt sikeres kialakításához. Tapasztalatukra, tudásukra alapozva a következő szolgáltatásokat kínáljuk partnereinknek:
• Online képzési tanácsadás,
• E-learning keretrendszerek testreszabása, telepítése, hostolása (MOODLE),
• Online tananyagok fejlesztése, polimédiafelvételek készítése,
• Operatőri tevékenység, videokészítés „green-box” stúdióban, illetve helyszíni kiszállással.
Kialakítottunk egy online rendszert, amely a főiskolai oktatási folyamatot mind oktatói, mind hallgatói szempontból támogatja. Főbb jellemzői:
• Speciális MOODLE keretrendszer,
• Polimédia vezérelt kurzusfelépítés,
• Egyedi menürendszer,
• Videorögzítési sztenderdek alkalmazása, továbbfejlesztése,
TANANYAGFEJLESZTÉS
Tananyagfejlesztéseinket a keretrendszerek számára alkalmas SCORM szabványnak megfelelően egyedi tananyagmotor alkalmazásával készítjük.
Kurzusaink elkészítésében nagy hangsúlyt fektetünk a forgatókönyv, mint fejlesztési alapdokumentum minőségére, illetve a fejlesztés során a forgatókönyvben meghatározott alapinformációk betartására.
Kurzusaink alapvetően két szintre épülnek, melyek felépítésben a második (alfejezet) szint tartalmazza az egyes tanulási objektumokat. Az információk átadásánál törekszünk a MUTAT-GYAKOROLTAT-VISSZAKÉRDEZ elvet fenntartani, ezért kurzusaink videóalapú előadásból, letölthető, kinyomtatható előadásvázlatból, gyakoroltató animációkból és ellenőrző tesztkérdésekből állnak.
A tanulót/hallgatót segítendő tanulási útmutatót is mellékelünk minden egyes alfejezethez.
A tananyagok, kurzusok elkészítésére a következőket ajánljuk:
• Videó vezérelt, előadásokra alapuló kurzus. Elemei: szerkesztett videó előadás, önellenőrző tesztkérdések, PDF előadások, beadandó feladatok, értékelt tesztkérdések.
• SCORM tananyagok: szimulációs feladatokat tartalmazó multimédiás tananyag. Elsősorban szoftverek bemutatását, azok funkcióinak begyakoroltatását támogató tananyag.
• Szövegalapú tananyag
A hallgató a Dunaújvárosi Főiskola keretrendszeréhez készített kurzusokon további online eszközöket vehet igénybe, ezzel tovább növelve az online oktatás hatékonyságát: Chat, fórum, videó konzultáció.
Az első tananyagok 2011-ben a TÁMOP 412/a projekt keretében kerültek kidolgozásra, melyek a MOODLE rendszerbe lettek feltöltve. A 33 tananyag többsége a hegesztő, valamint a karbantartó szakmérnöki képzés tantárgyait fedték le, valamint a műszaki diagnosztika és méréstechnika témaköröket.
2012-ben a TÁMOP 412/a. projektben 10 tantárgy fejlesztése indult el.
A Dunaújvárosi Főiskola 2012-ben stratégiai célként fogalmazta meg az online képzési forma bevezetését és fejlesztését.
2012-ben a TÁMOP 411 C projekt keretei között 19 angol nyelvű és 1 db magyar nyelvű tantárgy került kidolgozásra.
A tananyagok a Műszaki menedzser BsC szakhoz tartozó, elsősorban Műszaki tárgyak voltak.
A tananyagok rövid videó alapú anyagokra alapozódnak, melyek írott oktatási anyagokkal, PPT- diákkal, tesztekkel egészülnek ki, segítve a hallgatók felkészülését.
A hallgatók az oktatási anyagok elsajátításában segítséget kapnak az oktatóktól, akik chat és videóchat szobákban tartják a kapcsolatot folyamatosan a hallgatókkal.
KAPCSOLAT
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefonszám: 06-25-551-273
Cím: 2400 Dunaújváros Táncsics Mihály u. 1/a.